Partner serwisu
Drogi i autostrady

Toruń: Wykonawca mostu szykuje się do montażu przęseł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-01-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Toruń: Wykonawca mostu szykuje się do montażu przęseł
fot. UM Toruń
Na początku tego toku najbardziej intensywne prace na budowie nowego mostu w Toruniu miały miejsce w obrębie prawo i lewobrzeżnych estakad. Na placu do montażu trwało przygotowywanie pontonów do montażu łuków.

Najintensywniejsze prace trwały na lewo i prawobrzeżnych estakadach i łącznicach. Na estakadach lewobrzeżnych zbrojono, szalowano i spawano kolejne sekcje. Na estakadach i łącznicach prawobrzeżnych demontowano szalunki nitki prawej estakady oraz płyty ustroju nośnego E1P.

Na estakadzie Żółkiewskiego montowano wanty na pylonie P2 oraz kolejne elementy konstrukcji stalowej. Dozbrajano rdzeń na połączeniu z pylonem P6, zbrojono strop podpory P7 i montowano rury osłonowe dla śrub sprężających na podporze P7. W pierwszym tygodniu stycznia trwał również demontaż podestów do montażu want na ustroju nośnym P1 – P4, roboty wykończeniowe na pylonie P2, a także szalowanie i betonowanie pylonu P6.

 


Większy widok mapy

W nurcie Wisły miały miejsce prace związane z umacnianiem centralnej podpory mostu na sztucznej wyspie. Na placu do scalania i montażu przygotowywano pontony niezbędne do przeprowadzenia operacji montażu łuków. Proces montażu uzależniony jest od warunków pogodowych i hydrotechnicznych. Cały czas są one monitorowane przez specjalnie powołany zespół. W przypadku dogodnych warunków operacja zostanie rozpoczęta.

Sposób montażu łukowych przęseł został opracowany specjalnie na potrzeby realizacji inwestycji przez zespół specjalistów. Gotowe, mierzące 270 metrów długości łuki zostaną zwodowane holownikami, przetransportowane nurtem rzeki, a następnie wbudowane w miejsce docelowe na podpory stałe.

W minionym tygodniu na budowie nowego mostu w Toruniu zużyto 355 m3 betonu i 39 ton stali zbrojeniowej. Na budowie pracowało 178 sztuk ciężkiego sprzętu budowlanego.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5